ورکشاپ آموزشی بانکداری اسلامی جهت آگاهی کارمندان نظام بانکی دایر شد

 23 ثور 1394- آمریت عمومی نظارت امور مالی د افغانستان بانک ورکشاپ آموزشی را در مورد بانکداری اسلامی و روند اجراات آن پس از تصویب قانون بانکداری اسلامی از طرف شورای ملی برای اعضای بورد نظارت شرعی د افغانستان بانک، کارمندان نظارت امور مالی، کارمندان بانکداری اسلامی و اعضای بورد شرعی بانکهای تجارتی دایر نمود.

محترم الحاج عیسی خان طراب معاون دوم د افغانستان بانک حین افتتاح این ورکشاپ در مورد اهمیت بانکداری اسلامی در کشور صحبت نموده گفت که خدمات و فعالیت بانکداری اسلامی در پهلوی بانکداری سنتی که طی بیشتر از یک دهه گذشته از نافعیت خوبی برخوردار بوده، یک امر ضروری بشمار میرود.

محترم طراب معاون دوم د افغانستان بانک افزود که خدمات و فعالیت بانکداری اسلامی مطابق به اصول شریعت اسلامی بدون ربا صورت گرفته که مردم در فایده و ضرر آن شریک می باشند. بانکها پول سپرده گذاران در بانکداری اسلامی را در پرتو اصول و اساسات  اسلامی به دسترس متشبثین و سرمایه گذاران قرار میدهد که رعایت قوانین اسلامی در آن جداً یک امر حتمی است.

محترم معاون دوم د افغانستان بانک در بخش دیگر از سخنان اش علاوه نمود که شرکت مشورتی و خدماتی امانی مقیم مالیزیا و شرکت سهامی افغانستان مشترکاً مسوولیت تهیه و ترتیب 46 مورد از مقررات، رهنمود ها، محصولات و پارامتر های شرعی بانکداری اسلامی را بدوش گرفتند که پس از آماده ساختن به بخش بانکداری اسلامی سپرده و ایشان ورکشاپ های آموزشی و آگاهی دهی روی مباحث مقدماتی این نوع بانکداری برای کارمندان محترم نظام بانکی را راه اندازی نموده که بدون شک نقش ارزنده ای را برای آماده ساختن افراد کارمند در بخش های بانکداری اسلامی ایفاء خواهد کرد.

ناگفته نباید گذاشت که این ورکشاپ آموزشی 60 تن از کارمندان محترم نظام بانکی را تحت پوشش آموزشی قرار داده و الی 6 جوزای سالروان ادامه خواهد داشت.