ورکشاپ آموزشی بانکداری اسلامی با اهدای تصدیق نامه به اشتراک کنندگان، خاتمه یافت

کابل،6 جوزا 1394- ورکشاپ آموزشی بانکداری اسلامی که از جانب آمریت عمومی  نظارت امور مالی د افغانستان بانک در 23 ثور سال روان برای اعضای بورد نظارت شرعی د افغانستان بانک، کارمندان نظارت امور مالی، کارمندان بانکداری اسلامی و اعضای بورد شرعی بانکهای تجارتی آغاز شده بود، به روز چهار شنبه و با تفویض تصدیق نامه ها خاتمه یافت.

محترم خان افضل هده وال سرپرست و معاون اول د افغانستان بانک طی سخنرانی افتتاحیه ای شان گفت که بانکداری اسلامی نوعی بانکداری است که اصل آن برمیگردد بر ارزش های اقتصاد اسلامی و تمام معاملات دراین نوع بانکداری بر اساس فقه و شریعت استوار است.

محترم هده وال افزود که خدمات و فعالیت بانکداری اسلامی سبب میشود تا آن تعداد از هموطنان ما که قبلاً از نگاه عقیدتی نمی خواستند سپرده های خویش را به  سیستم بانکداری متعارف سپرده گذاری نمایند ،اینک با آغاز کار بانکداری اسلامی در کشور سپرده های خود را از طریق نظام بانکی داخل جریان اقتصادی نموده که در نتیجه وضعیت زندگی خانواده ها بهتر شده و از سوی دیگربر روند رشد اقتصادی کشور افزوده خواهد شد.

محترم خان افضل هده وال برگزاری این چنین ورکشاپ های آموزشی را برای کارمندان محترم نظام بانکی افغانستان مؤثر خوانده و از دست اندرکاران بانکداری اسلامی د افغانستان بانک خواست تا این روند آموزشی را به سطح ولایات نیز گسترش دهند.

در برنامه اختتامیه ورکشاپ بانکداری اسلامی محترم نسیم اکبر رییس مؤسسه حرکت، مسؤل اجرائیه بانکداری اسلامی و کارمندان بانکهای تجارتی اشتراک نموده بودند که در ختم محفل تصدیق نامه ها از طرف محترم خان افضل هده وال به اشتراک کنندگان این ورکشاپ توزیع گردید.