گزارش های اعتباری رایگان

د افغانستان بانک سیستم کاملاً الکترونیکی را به منظور ثبت معلومات اعتباری در کشور قبلاً افتتاح نموده و هم اکنون مورد استفادۀ بانک های تجارتی قرار دارد. استفاده از این سیستم تسهیلات دسترسی به وجوه مالی را در کشور فراهم ساخته و اشخاص و افرادی که تقاضای وجوه مالی را داشته باشند از مزایای این سیستم مستفید میگردند.  این سیستم مؤسسات مالی را قادر خواهد ساخت تا تصامیم معقول را در مورد مشتریان و تضمین کننده گان اتخاذ نموده و معلومات اعتباری مورد ضرورت را بدون طی مراحل و ضیاع وقت از طریق آنلاین بدست آورند.

ادارۀ ثبت اعتبارات عامۀ د افغانستان بانک به تاریخ ۱۲ حمل ۱۳۹۳ اولین گزارش اعتباری(Credit  Report)  را که از طریق انترنت قابل دسترس می باشد به دسترس مؤسسات مالی قرار داده است که مؤفقیت بزرگ در سکتور بانکی کشور به شمار میرود. گزارش های اعتباری که از طریق آنلاین عرضه میگردد خطرات اعتباری را کاهش می دهد و معلومات اعتباری مشتری را طور منظم جمع آوری و به مؤسسات مالی عرضه می نماید.

به تعقیب فراهم آوری تسهیلات در راستای دسترسی متقاضیان به وجوه مالی؛ ادارۀ ثبت اعتبارات عامۀ دافغانستان بانک به منظور حمایت از حقوق مشتریان، اینک بار دیگر گزارش اعتباری مشتری را به دسترس مقروضین سکتور بانکی افغانستان قرار می دهد. براساس مادۀ 39 مقررۀ گزارش دهی اعتبارات مقروضین سکتور بانکی می توانند گزارش اعتباری مشتری(Consumer Reports)   را سالانه یک بار طور رایگان از ادارۀ ثبت اعتبارات عامه دریافت نمایند. استفاده از گزارش های اعتباری از جملۀ حقوق مشتریان به شمار رفته و آنها میتوانند قبل از درخواست به قرضه آن را مطالعه نموده و از دُرست بودن معلومات اعتباری خویش اطمینان حاصل نمایند. همچنان استفاده از گزارش های اعتباری توسط مقروضین در بلند بردن شفافیت، بهبود کیفیت معلومات اعتباری و آگاهی دهی نقش مهم را ایفا می نماید.

برای معلومات بیشتر با ادارۀ ثبت اعتبارات عامه در تماس شده حل مطلب نمائید.

خدمات مشتریان:

آدرس:                         تعمیر دافغانستان بانک، چهار راهی دهمزنگ، کابل افغانستان

اوقات کار:                     8:00 صبح - 4 عصر

خدمات  انترنتی:            24 ساعت در روز و  7 روز در هفته

ویب سایت:                 www.pcr.gov.af

آدرس الکترونیکی:   info@pcr.gov.af      

شمارۀ تماس:             20 2510616 (0)93+