ورکشاپ آموزشی آشنایی با معیار های مبارزه با پولشویی و تمویل تروریزم از سوی د افغانستان بانک راه اندازی شد

کابل، 15 میزان 1394-  ورکشاپ آموزشی یک روزه در مورد آشنایی با معیار های مبارزه با پولشویی و تمویل تروریزم از سوی د افغانستان بانک برای صرافان و عرضه کنندگان خدمات پولی در هوتل کابل استار راه اندازی شد. مصطفی مسعودی آمر عمومی مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی افغانستان گفت که با توشیح قانون مبارزه با پولشویی و تمویل تروریزم در سال 2004 میلادی،  یک سلسله قوانین و مقررات خاصی بالای بانک ها، صرافان و عرضه کنندگان خدمات پولی وضع شد.

در عین حال محمد سلیم صلاح معاون آمریت عمومی نظارت امور مالی د افغانستان بانک گفت که د افغانستان بانک همواره تلاش نموده تا برنامه های آموزشی را در مطابقت با معیار های بین المللی برای صرافان و عرضه کنندگان خدمات پولی راه اندازی نماید. وی افزود که تمام صرافان و عرضه کنندگان خدمات پولی موظف اند تا مقررات وضع شده از سوی د افغانستان بانک را رعایت نموده و در امر مبارزه با تطهیر پول و تمویل تروریزم با د افغانستان بانک همگام باشند.

قابل ذکر است که در پرتو این  قوانین و مقررات معاملات پولی و مالی نظم بیشتر حاصل نموده و فعالیت های این نهاد ها بیشتر از گذشته منظم و منسجم شده است.

ورکشاپ متذکره که در آن شماری زیادی از صرافان و عرضه کنندگان خدمات پولی اشتراک ورزیده بودند با توزیع تصدیق نامه ها برای اشتراک کنندگان به پایان رسید.