د افغانستان بانک ورکشاپ یک روزه آموزشی آشنایی با معیار های مبارزه با پولشویی و تمویل تروریزم را تدویر نمود

کابل، 17 قوس 1394-  ورکشاپ آموزشی یک روزه در مورد آشنایی با معیار های مبارزه با پولشویی و تمویل تروریزم از سوی د افغانستان بانک برای نمایندگان ادارات دولتی تدویر یافت.

محترم خلیل صدیق رییس کُل د افغانستان بانک حین افتتاح این ورکشاپ گفت که مبازره با پولشویی و تمویل تروریزم یک امر حتمی بوده و تطبیق ماده های قوانین آن مسؤلیت ملی ما میباشد، توقع میرود آنچه را که شما امروز فرا میگیرید در تطبیق آن بمنظور مبارزه با پولشویی و تمویل تروریزم با جدیت تمام در ساحه عمل تلاش نمائید.

در ادامه مصطفی مسعودی آمر عمومی مرکز تحلیل معاملات و راپور های مالی افغانستان روی هدف از تدویر این ورکشاپ صحبت نموده گفت که د افغانستان بانک همواره تلاش نموده تا برنامه های آموزشی را در مطابقت با معیار های بین المللی برای نهاد های دولتی و خصوصی راه اندازی نماید. محترم مسعودی از ادارات محترم دولتی خواست تا مقررات وضع شده از سوی د افغانستان بانک را رعایت نموده و در امر مبارزه با تطهیر پول و تمویل تروریزم با د افغانستان بانک همگام باشند.

قابل ذکر است که موضوعات این ورکشاپ را پولشویی، مراحل پولشویی، پولشویان معروف قضایا و عواقب جرمی کنوانسیونها، سازمانها و مکلفیت دولتها و نهاد های مالی گزارشده بر اساس تعهدات، احتوا مینمود.

ورکشاپ متذکره که در آن نمایندگان ادارات مختلف دولتی از جمله اداره محترم لوی څارنوالی، وزارت امور داخله، ریاست محترم امنیت ملی، اداره محترم مبارزه با ارتشأ و فساد اداری اشتراک نموده بودند با توزیع تصدیق نامه ها برای اشتراک کنندگان به پایان رسید.