امضا تفاهم نامه تبادل معلومات و افزایش همکاری میان د افغانستان بانک و بانک مرکزی امارات متحده عربی

ابوظبی 15 دلو 1393: د افغانستان بانک و بانک مرکزی امارات متحده عربی جهت تبادل معلومات و همکاری نظارتی تفاهم نامه دوجانبه را  به روز چهار شنبه 15دلو 1393 امضا نمودند.

این تفاهم نامه از جانب محترم خان افضل هده وال سر پرست و معاون اول د افغانستان بانک  و مبارک راشد المنصوری رئیس بانک مرکزی امارات متحده عربی به امضا رسید.  بر اساس این تفاهم نامه در کنار راه اندازی برنامه های آموزشی برای ارتقای ظرفیت  کارمندان د افغانستان بانک بوسیله بانک مرکزی امارات متحده عربی، هردو کشور روی میکانیزم افزایش همکاری در موضوعات مقرراتی، نظارت بانکها و مؤسسات مالی و تبادل معلومات نظارتی، کار مینمایند.

این میکانیزم با قوانین محلی هر دو کشور وبا مقررات بانک بین المللی تصفیه و با مقررات هر کشور و چارچوب معلومات مراجع نظارتی هر دو کشور مطابقت خواهد داشت تا برای دست یابی به یک سیستم مالی مناسب در هردو کشور کمک نماید.

رییس بانک مرکزی امارات متحده عربی، هنگام امضای این تفاهم نامه ضمن استقبال از هیئت رهبری دافغانستان بانک، به خاطر اطمینان از ثبات نظام مالی، بر نیاز همکاری و هماهنگی بیشتر نهاد  های نظارت مالی و تطبیق کننده گان  سیاست پولی تاکید ورزید.

محترم خان افضل هده وال در هنگام مراسم امضای این تفاهم نامه گفت:" نهایت خرسند هستم که با بانک مرکزی امارات متحده عربی این تفاهم نامه را به امضا می رسانم، این تفاهم نامه به سلسلۀ تفاهم نامه های دیگری که بانک مرکزی امارات متحده عربی با بانک های مرکزی دیگر کشور ها در زمینه همکاری های  مشترک به امضا رسانده است، نشان دهنده همکاری مشترک این کشور با سایر کشور ها است".

محترم خان افضل هده وال سرپرست و معاون اول د افغانستان بانک افزود:" امارات متحده عربی اکنون به یک مرکز بزرگ مالی مبدل گردیده است که ما شاهد افزایش روز افزون سرمایه گذاری های مالی در آن هستیم هردو بانک مرکزی باهم همکاری های همه جانبه دارند که این تفاهم نامه این همکاری و رابطه را بیشتر توسعه می بخشد".

بر اساس این تفاهم نامه زمینه رشد هرچه بیشتر ظرفیت کاری کارمندان دافغانستان بانک مساعد میگردد و میان هردو کشور در زمینه های نظارت مالی و بانکی و در جهت  ثبات سیاست پولی گامهای مؤثر. برداشته خواهد شد.