تلاش ها برای تسهیل هرچه بیشتر دسترسی مردم به قروض رهنی ادامه دارد

کابل 3 جوزا  1394- د افغانستان بانک ورکشاپ یک روزۀ آگاهی دهی از روند قرضه دهی رهن را برای کارمندان محترم بانکهای تجارتی، وزارت شهری سازی و مسکن،  ادارۀ  حمایت از قرضه های کوچک ( مسفا )، شاروالی کابل و کارمندان آمریت رهن د افغانستان بانک  بر گزار نمود.

محترم خان افضل هده وال سرپرست و معاون اول د افغانستان بانک حین افتتاح این ورکشاپ آموزشی گفت با توجه به افزایش نفوس و عودت مهاجرین افغان به وطن نیاز مبرم به سر پناه محسوس است، بنا بر این د افغانستان بانک تلاش نمود تا به یک چار چوب حقوقی منظم سیستم رهن دست یابد که به همین منظور تفاهمنامۀ همکاری میان اداره  حرکت و  IFC را به امضأ رسانید.

محترم هده وال افزود که بر گزاری ورکشاپ های آموزشی برای بانکهای تجارتی و سایر ادارات ذیربط جزوی این تفاهم نامه را می سازد که در نتیجه سطح آگاهی کارمندان محترم ادارات مربوط و عموم  مردم از چگونگی اجرای قروض رهنی بلند رفته و با تطبیق، این برنامه در دراز مدت قسمتی از احتیاجات مردم عزیز ما به سرپناه و مسکن از طریق اجرای قروض رهنی توسط بانکها تجارتی رفع خواهد شود.

نا گفته نبایدگذاشت که این ورکشاب آموزشی میکانیزم قرضه دهی رهن، قیمت گذاری جایداد ها و سایر مسایل مربوط به پروسۀ اجرای قروض رهنی را در بر میگرفت.