تفاهم نامه همکاری میان مرکز معاملات وتحلیل راپور های مالی افغانستان و مرکز مبارزه علیه پول شویی کشور چین به امضا رسید

اداره اقدامات مالی (FATF) به این باور است که مطمئن شود در هر کشور مقامات اداره مبارزه با تمویل تروریزم و ضد پول شویی و جرم های مشابه به آن، در چوکات قانون به رضایت خویش و یا هم در اثر تقاضا به پیمانه وسیع و طور عاجل و موثر معلومات ارایه نمایند.

هرکشور باید به مقامات با صلاحیت خود اختیارات لازم بدهد که باهم در بخش همکاری همه جانبه، از راهای مطمئن استفاده نمایند.

در صورتیکه مقامات ذیصلاح ضرورت به امضای تفاهم نامه همکاری های دوجانبه ویا چند جانبه داشته باشند در زمینه با ادارات بیشتر خارجی صحبت نموده و تفاهم نامه امضا نمایند.

ماده 31 قانون جلوگیری از عواید جرایم ناشی از پول شویی افغانستان تاکید بر آن دارد که بربنیاد تفاهم نامه قبلی ویا به خواهش و رغبت خود در هنگام ضرورت به پرسش های ادارات استخبارات مالی کشورها که تابع محرمیت معلومات باشد معلومات را شریک نمایند.

این تفاهم نامه میان محترم نثار احمد یوسف زی آمر عمومی مرکز تحلیل معاملات راپور های مالی افغانستان و آقای لو یو بینگ آمر اداره مبارزه ضد پول شویی کشور چین به امضا رسید.

بمنظور تطبیق قوانین ملی و دریافت همکاریهای مناسب جهانی، تفاهم نامه همکاری میان نثار احمد یوسفزی آمر مرکز معاملات وتحلیل راپور های مالی افغانستان و لویوبینگ آمر اداره مبارزه با پولشویی کشور چین به امضا رسید.

تفاهم نامه فوق ادارات استخبارات مالی هر دو کشور را مکلف نموده است تا در جمع آوری معلومات تحلیل معاملات و تبادل اطلاعات با همدیگر همکاری نمایند این همکاری میتواند به درخواست جانبین ویا به رضایت یک جانب صورت بگیرد

تفاهم نامه فوق از جانب هردو اداره در چوکات قانون با روحیه همکاری همه جانبه در امر مبارزه با تمویل تروریزم و ضد پول شویی صورت گرفت تا با جامعه جهانی یکجا علیه تمویل تروریزم و عواید ناشی از جرایم مبارزه نمایند.

مرکز تحلیل و معاملات راپول های مالی افغانستان (FinTRACA) عضویت اگمانت گروپ (واحد استخبارات مالی افغانستان) را دارا می باشد. این اداره تا اکنون با 14 کشور خارجی در امر مبارزه با پول شویی تفاهم نامه همکاری امضا نموده است.

جهت معلومات بیشتر از صفحه فیسبوک مرکز تحلیل و معاملات راپول های مالی افغانستان دیدن نمائید.

http://www.fintraca.gov.af/InternationalMOUs.html