یک گام مؤثر دیگر در راستای محو تطهیر پول و تمویل تروریزم در افغانستان

کابل، 30 جدی 1393- هیئت رهبری د افغانستان بانک بمنظور مبارزه با تطهیر پول و تمویل تروریزم، این بار تفاهم نامه ای همکاری را با بخش خدمات عامه سفارت محترم ایالات متحده امریکا در دفتر مرکزی د افغانستان بانک امضا نمود.

محترم خان افضل هده وال معاون اول و سرپرست د افغانستان بانک حین امضای این تفاهمنامه افزود که تطهیر پول و تمویل تروریزم یک چالش جدی فرا راه رشد و توسعه اقتصادی در کشور بوده و مبارزه پیگیر نیاز دارد.

محترم هده وال ضمن قدردانی از این همکاری بی شایبه ای سفارت محترم ایالات متحده امریکا در جهت مبارزه با این چالش، این تفاهمنامه را یک گام مؤثر در راستای محو تطهیر پول و تمویل تروریزم در کشور عنوان نمود.

در تفاهمنامه آمده است که سفارت ایالات متحده امریکا، افغانستان را در عرصه مبارزه با تمویل تروریزم و تطهیر پول کمک نموده و کمپاین آگاهی دهی را با تشریک مساعی د افغانستان بانک در سرتاسر کشور اعم برای مردم عام، عرضه کنندگان خدمات پولی و صرافان راه اندازی خواهند نمود تا سکتور مالی کشور از خطر تطهیر پول و تمویل تروریزم در امان بماند.

گفتنی است که این روند با چاپ رساله ها و پیام های رادیویی در جریان سال 2015 میلادی برای نه ماه به منصه ای اجرا گذاشته خواهد شد.

این پروژه به کمک مالی سفارت ایالات متحده امریکا صورت گرفته، اما محتوای برنامه های تبلیغاتی آن با مشوره و تحت نظر د افغانستان بانک و یا نماینده این بانک که مرکز تحلیل راپورها و معاملات مالی می باشد، انجام خواهد گرفت.

این تفاهمنامه توسط محترم خان افضل هده وال معاون اول و سرپرست د افغانستان بانک با محترم ویلیم ان ریان مسوول بخش خدمات عامه سفارت ایالات متحده امریکا به امضا رسید.